Doodgewoon

Doodgewoon - Tijdschrift over de dood

Tussen 1994 en 2001 gaf Stichting Eindelijk Doodgewoon uit, tijdschrift over de dood.

Geen vakblad voor uitvaartondernemers.

Geen morbide blaadje voor freaks met een obsessie voor kerkhoven en grafkelders.

Maar een serieus en professioneel publiekstijdschrift over de dood, voor mensen die beseffen sterfelijk te zijn en niet bang zijn hun sterfelijkheid onder ogen te zien.
Doodgewoon was en is nog steeds het enige tijdschrift over de dood ter wereld.

En Doodgewoon bestaat nog steeds. In juni 2001 stapte Doodgewoon over van papier naar internet en is sindsdien te vinden op dood.nl.

Van het kwartaalblad Doodgewoon verschenen tussen mei 1994 en mei 2001 29 nummers. De meeste zijn nog steeds verkrijgbaar en kunnen besteld worden op dood.nl.

Het laatste nummer van Doodgewoon

In november 2001 verscheen de bundel Doodgewoon. Doodscultuur en uitvaartmanieren, een selectie van de opvallendste, mooiste, boeiendste, meest spraakmakende en meest tijdloze artikelen uit zeven jaargangen Doodgewoon. Met bijdragen van Ronald Giphart, Esther Jansma, Bert Keizer, Ed Schilders en Karin Spaink. Doodgewoon. Doodscultuur en uitvaartmanieren is verschenen bij Walburg Pers en is inmiddels niet meer in de boekhandel verkrijgbaar. Wel te leen in diverse filialen van de Openbare Bibliotheek of nog te vinden op boekwinkeltjes.nl.